Et nyt blogindlæg fra systemdesigneren, David Kim, omhandler item affikses, stats og fjernelse af de supermægtige Ancient Legendaries.

Blizzard tilføjer nye affikser til genstande i Diablo 4. Disse affikser opgraderer de færdigheder, du allerede har, eller øger din skademodstand overfor et bestemt element. Du skal dog ramme visse tærskler for tre nye statistikker før du aktivere disse affikser: Ancestral, Angelic og Demonic Power.

Hver af disse nye stats fokuserer på en anden type buff-in-game.

  • Angelic Power, som øger varigheden af alle gavnlige effekter (f.eks. Self-buffs eller healing)
  • Demonic Power, som øger varigheden af alle negative effekter (som debuffs eller skade over tid)
  • Ancestral Power, som øger chancen for on-hit-effekter (aka øget proc-chance)

Hvis man ikke opfylder den bestemte tærskel for en af disse stats, aktiveres affiksen ikke.

For eksempel viste Blizzard en amulet kaldet Fiery Amulet of Malice. Den har en 15% critical strike chance og tre affikser. Der er en 10% chance for at lande et Crushing Blow, men dette er kun aktiv, når bæreren har 55 eller mere Ancestral Power. De andre affikser er ikke aktive i eksemplet, fordi bæreren ikke har de nødvendige 55 eller 60 Demonic Power.

Målet med denne store ændring er at give spillerne mere styring i, hvordan de bygger deres karakter. Et nyt item er ikke blot en stat designet til at øge din styrke. I stedet giver hvert nyt element dig valg. Hvis du opgraderer til et andet item med højere stats, kan du risikere at miste noget Demonic Power, og derved en affiks, der virkelig får dit build til at skinne.

Item type betyder noget for hvilke stats du kan få

Dette spiller ind i en anden større ændring for franchisen. Angrebs- og forsvars stats er nu kun på relaterede items. Hvis du vil øge dit angreb, skal du udskifte dine våben. Hvis du ønsker at styrke dit forsvar, skal du finde en bedre rustning.

Det fjerner noget af frustrationen fra Diablo 3 med at finde et stort nyt sværd, der gør din helt alt for nem at dræbe. Men Blizzard siger klart i indlægget, at kun det at vælge elementer baseret på stats ikke vil være den optimale måde at spille på. Det er dog stadig et fornuftigt valg for spillere, der ikke ønsker at gå i detaljer med stats og affikser.

Studiet erklærer også, at items kun er et stykke af puslespillet for Diablo-helte. Hvis du virkelig ønsker at øge din power, bliver du nødt til at opgradere dine evner, karakter-level, talenttræer, slutspillets progression-system og de ting, du har på dig. Power kommer fra alt i Diablo 4, en vigtig forskel fra Diablo 3.

Slut med Ancient Legendaries

Til sidst afslørede David Kim, at de fjerner Ancient Legendaries fra spillet. Ancients var tidligere meget sjældne, supereffektive versioner af legendariske genstande. I stedet er der et nyt, men endnu ikke navngivet, item, der kan bruges i slutspillet.

Dette nye item dropper fra besejret fjender med en specifik legendarisk power tilknyttet. Spillere kan derefter knytte den legendariske power til ethvert ikke-legendarisk item.

Målet her er at skabe mere unikke builds for spillere. Ifølge Blizzard er de bedste sjældne genstande i spillet stadig nyttige i slutspillet. Det ser ud til, at spillere kan gøre genstande endnu mere magtfulde end basale legendariske med dette nye system, men med mere valg end det tidligere “outdatede” system tillod

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments