Det er alment kendt, at Donald Trump ikke har det særligt godt med sine modstandere. Den tidligere præsident er hurtig til at råbe ‘fake news’, ‘valgsvindel’ og andre anklagende gloser i retning af alle, der ikke er enige med ham. Det kom så vidt, at både Facebook og Twitter smed eks-præsidenten på porten, i samme sekund, han forlod det hvide hus.

Læs også: Google: Kinesiske hackere ‘faker’ McAfee-software

Efterfølgende har Donald Trump så luftet idéen om at starte sin egen sociale platform. Noget der i første omgang lød som tom snak. Men nu har en talsmand fra Donald Trumps valgkampagne i 2016 bekræftet, at der er noget om snakken. Jason Miller, som han hedder, har angiveligt udtalt til Fox News, at Trumps sociale medie lanceres om “to til tre måneder”, skriver Deadline.

Miller går ikke i detaljer med, hvad platformen kommer til at indeholde. Han udtaler dog, at den nye platform vil “ændre spillet” og “tiltrække millioner af mennesker”. Hvis tjenesten lanceres som planlagt, vil den sandsynligvis primært tiltrække konservative, der mener, at de eksisterende ‘mainstream’-sociale netværk modarbejder højrefløjens ideologier.

Læs også: Microsoftleverandører lytter med, når du taler til din PC eller Xbox

Et helt andet spørgsmål er dog, om Donald Trump overhovedet får held med at skaffe den fornødne infrastruktur. Flere virksomheder har droppet samarbejdet med Trump. Det er sket i kølvandet på de famøse optøjer ved Capitol Hill. Derfor spekuleres der i, at større virksomheder, som Amazon og Microsoft, der begge har kapacitet til at levere infrastruktur til et nyt socialt netværk, sandsynligvis vil være påpasselige med at handle med Trump.

Læs også: Honor lancerer første smartphone siden opkøb

Det betyder, at Trump skal kigge i andre retninger. Her kan der både blive tale om mindre virksomheder eller tech-virksomheder udenfor USA.

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments