Tech Tossen

Klarna lancerer digital pung til dine medlemskort

Klarna Medlemskort. (Foto: Klarna)

Klarna Medlemskort. (Foto: Klarna)

Hvis du handler meget på nettet, har du givetvis hørt om Klarna. Selskabet er førende indenfor detailbanking, betalings- og shoppingservice. De tilbyder blandt andet afbetalings- og fakturaordninger hos en lang række onlinebutikker. Derudover har Klarna nu udvidet deres service med en digital pung til dine medlemskort, så du slipper for at holde styr på dine fysiske kort.

Læs også: Unity køber OTO – Vil stoppe dårlig onlineadfærd

Funktionen er allerede implementeret i Klarnas app, og kommer som direkte følge af selskabets opkøb af den digitale pung, Stocard, i 2021. Med den nye funktion har man, som forbruger, mulighed for at gemme og tilgå sine fysiske medlemskort i Klarna-app’en. De kan herefter bruges, nøjagtigt som den fysiske pendant, til at opnå point og fordele fra de forskellige kunde- og loyalitetsklubber.

Hos Klarna mener man, at implementeringen af digitale medlemskort er med til at forbedre shoppingoplevelsen. Chief Product Officer hos Klarna, David Fock, udtaler således:

“Hos Klarna ønsker vi at give forbrugere verdens bedste shoppingoplevelse, uanset om det er online eller i fysiske butikker. Efter lanceringen af vores revolutionære virtuelle shoppingværktøj dykker Klarna dybere ned i fysiske butikker og hjælper forbrugere med at spare tid og penge, hvor end de shopper. Ved at udstyre brugere med et digitalt sted til at samle deres loyalitetskort, hæver vi den fysiske shopping-oplevelse til et nyt niveau af bekvemmelighed og fleksibilitet.”

Digitale medlemskort hos Klarna giver mulighed for at styrke brandloyalitet

Det er dog ikke kun forbrugerne, der kan drage fordel af de digitale medlemskort i Klarna-app’en. I følge Product Director hos Klarna, Björn Goss, giver det forhandlere mulighed for at styrke brandloyaliteten hos deres kunder.

”Fysiske loyalitetskort er en ulempe i dagens digitale verden og ligger derfor ofte derhjemme, hvilket betyder at forbrugere går glip af tilbud, og forhandlere går glip af en oplagt mulighed for at styrke brandloyaliteten. Vi kender alle situationen: Du bliver tilbudt at tilmelde dig et attraktivt loyalitetsprogram, men ønsker ikke at have endnu et plastikkort med dig hele tiden. Ved at udstyre Klarna-app-brugere med et digitalt sted til at samle deres loyalitetskort, giver vi dem mulighed for at høste belønningerne for deres køb i butikken på en mere praktisk måde og hjælper med at sikre, at enhver øre tæller mod at få noget retur”.

Sådan virker det

Læs også: Visa og Mercedes vil gøre biler til betalingsenheder

Klarna er allerede klar med de digitale medlemskort i app’en. Funktionen er lanceret i 18 lande og udvides til flere markeder i løbet af 2022.

Exit mobile version