Mindes du også den evige grind i Dun’Morogh, udfordingerne i The Deadmines, eller græmmes du over udviklingen i retail? Så er der godt nyt! Blizzard har nemlig sendt en ny version af spillets allerførste udgave på markedet. Alt det kræver for at kunne spille, er en aktiv playtime-subscription.

Serverne har nu været live i et par døgn. Det har dog været muligt for spillerne i omtrent 14 dage forinden at oprette en karakter, for at reservere deres navn og udseende på forhånd.
Lanceringen har dog ikke været lutter lagkage for Blizzard.

Serverne har været live i Europa siden natten til tirsdag. I USA har man dog kunne spille allerede siden mandag aften.

Flere spillere oplever nemlig at de DC’er (disconnecter), efter blot 5 minutters play-time. Og med login-queues der overstiger 25.000 mennesker, kan det være vanskeligt at overskue. Her på anden-dagen oplever spillerne stadig massive problemer.

Billedresultat for wow classic login queue

På trods af start vanskellighederne, er der dog en ekstrem interesse for det ellers knapt 15 år gamle spil. Ser vi på mængden af viewers på streaming-siden Twitch.tv, vil vi se en massiv forskel fra ny-udgivelsen af Classic, til de seneste expansions, Legion og Battle for Azeroth.
WoW: Classic kunne nemlig mestre hele 1.1 MILLIONER viewers på det populære spil natten til tirsdag, hvilket sendte det ellers populære spil, Fortnite, helt ned på en 11-plads med lige under 100.000 seere. Til sammenligning mønstrede Legion at samle i omegnen af 700.000, mens den seneste udvidelse, Battle for Azeroth, blot formåede at samle 250.000 omkring skærmene rundt i verdenen.

Får Blizzard rettet op på serverproblemerne? Følg med her på siden for en dybere analyse.

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments