Microsoft har endelig sat gang i marketingskampagnen til næste generations konsoller, skriver The Verge. Det sker med den første TV-reklame til Xbox Series X og Series S under sloganet, “Power Your Dreams”. Samme slogan blev brugt, da Microsoft første gang løftede sløret for næste generations Xbox-konsol. Det skete under Game Awards, helt tilbage i december 2019.

Læs også: Sammenligning: Xbox Series X vs. Xbox Series S

Reklamen varer i godt og vel et minut, og har den britiske skuespiller, Daniel Kaluuya medvirkende. Daniel Kaluuya er blandt andet kendt for Get Out og Black Panther. Derudover består musikken af sangen, No Ordinary, fra fra den ligeledes britiske kunstner, Labrinth.

Den nye Xbox-reklame indeholder en del materiale fra Halo, til trods for, at Halo Infinite, som oprindeligt var planlagt til udgivelse samtidig med de nye konsoller, er blevet udskudt. Reklamen kan ses på YouTube, eller her i artiklen, og fik TV-debut under nattens NFL-kamp mellem Minnesota Vikings og Seattle Seahawks.

Microsofts første TV-reklame til Xbox Series X og Series S kommer næsten to måneder efter, at Sony startede deres marketingskampagne til PlayStation 5. For Sonys vedkommende var der fokus på 3D audio, samt PlayStation 5’s nye DualSense-controller. Den nye controller understøtter blandt andet haptisk feedback og adaptive trigger-taster.

Læs også: Sony er klar med den første reklame til PlayStation 5

De to nye Xbox-konsoller har releasedato den 10. november. Den billigere, og mindre, Xbox Series S koster 2.399 kroner, mens den dyrere Xbox Series X koster 3.899 kroner.

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments