Den danskstartede softwarevirksomhed, Unity, køber AI-platformen, OTO. OTO’s lyd- og chatfunktioner skal være med til at skabe et sundere og mere sikkert gamingmiljø. Unity integrerer OTO i sin Vivox-platform. Dette skal være med til at dæmme op for en af spilbranchens største udfordringer – ubehagelig adfærd og dårlige oplevelser for spillerne 

Læs også: Facebook opkøber stort spilstudie      

“Vi har det sidste år set, hvordan mennesker over hele verden har brugt spil til at komme tættere på deres venner og familie. Vores undersøgelse viser også, at de mange nye multiplayer-spil på forskellige platforme har gjort, at problemet med ubehagelig adfærd er blevet større. Med integrationen af OTO giver vi udviklerne en simpel og skalerbar løsning til at designe og sikre virtuelle spilmiljøer, der kan fremme gode spiloplevelser og opdage ubehagelig adfærd,” siger Felix Thé, VP of Product Manager hos Unity, og fortsætter:

“Spillerne foretrækker de spil, der giver dem en følelse af fællesskab, så udviklingen går i retning af de dynamiske, online- og multiplayerspil. Ved hjælp af ny teknologi kan vi beskytte det enkelte community mod dårlig adfærd.” 

Opkøbet giver Unity ny viden inden for akustisk analyse. OTO blev startet af en gruppe forskere, der ville udforske grænserne for talegenkendelse, ved at kombinere adfærdsvidenskab og kunstig intelligens. Med OTO giver Unity og Vivox udviklere et nyt værktøj inden for taleanalyse, der kan skabe et mere positivt fællesskab. Et sted hvor alle føler sig trygge og velkomne. Spilproducenterne får adgang til en såkaldt akustisk intonationsmotor. Denne er angiveligt er 100 gange hurtigere end almindelig talegenkendelse og kan registrere ubehagelig adfærd uanset sprog.

Læs også: Netflix vil tilbyde gaming indenfor det næste år                           

Dårlige spiloplevelser koster spiludviklerne dyrt

Unity offentliggør desuden resultaterne fra en undersøgelse foretaget af The Harris Poll. Den viser, at det stigende problem med ubehagelig adfærd både påvirker spillerne og spiludviklerne. Undersøgelsen viser blandt andet:

  • Næsten 7 ud af 10 spillere, der har spillet multiplayer-spil inden for det seneste år, har oplevet ubehagelig adfærd. Dette inkluderer seksuel chikane, hadbeskeder eller trusler om vold.
  • 21% af spillerne svarer, at de oplever ubehagelig adfærd, hver gang de spiller eller ofte. 
  • 67% af spillerne var meget eller delvis tilbøjelig til at stoppe med at spille multiplayer-spil, hvis de oplevede ubehagelig adfærd. 
  • 92% af spillerne mener, at der bør implementeres løsninger for at imødegå ubehagelig adfærd i multiplayer-spil. 

Læs hele undersøgelsen her.  

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments